15 Mayıs 2019

VALİ İTALYA'DAN ÖRNEKLER VERDİ
Eyüp Bektaş   Ereğli Önder
Kdz. Ereğli'nin ciğerini söken bir olay vardır. Bilenler çok iyi bilir ki, Ereğli-Kandilli arasındaki 17 kilometrelik demiryolu, uzun yıllar kömür ve işçi nakli hizmeti verdi. ta ki, kömür naklinin karayolları ile de yapılması yönündeki ihale açılıncaya kadar. O ihale sonrasında karayolu ile rekabet edemeyen ya da ettirilmeyen bu demiryolu daha sonra devre dışı kalmıştı. Demiryolunun devre dışı kalmasını fırsat bilenler de, 2010 yılında DDY'nin arazilerini hazineye devrederken, demiryolunu söktürdüler ve var olan tarihi buharlı lokomotifi de oksijen kaynağı ile cayır cayır kestirerek, MKE'ye hurda olarak gönderdiler.
Oysa, 15 Mayıs 1965 yılında hizmete giren Erdemir'in ülke demiryoluna bağlanması için Arifiye-Ereğli demiryolu projesi de vardı. Diğer yandan Cumhuriyet'in ilk yıllarında Ankara-Filyos, Filyos Ereğli demiryolu projesi de başlatılmış bu demiryolu ağı Zonguldak'a kadar ulaşmıştı. Ereğli'yi Zonguldak'a bağlayacak olan Armutçuk-Kozlu prjoesini gerçekleştirmek için kimse harekete geçmemişti. 1965 yılında havaalanına sahip Erdemir, 1992'deki kazadan sonra kapatılan havaalanı ile hava ulaşımına kapanırken, 2010 yılında da var olan demiryolunu da kaybetti.
http://www.ereglionder.com.tr/genel/vali-italya-dan-ornekler-verdi-h82197.html