![]() |
| Fotomontaj: İlker Yasin Keskin |
Pandemi nedeniyle tiyatronun dijital sahneye yönelmek zorunda kaldığı şartlarda, politik tiyatronun çok güçlü bir örneğinin Türk-İslam cephesinde meydana gelen bir çatışmanın içinden, hoyrat ve acımasız bir mafya lideri imgesine sahip bir karakterin sahne almasıyla verilebilmiş olması, hayatın sürprizlere açık olduğunu gösteren bir gelişme. Benzer bir çıkışı, sansür ve otosansürden azade sürgündeki muhalif sanatçılar dâhil, henüz hiç kimse yapamadı. Önyargılı olunmayacaksa, interaktif habercilik, video performans ve drama adına Sedat Peker’in video dizisinin bir örnek-olay olarak kabul edilmesi gerekir. Son olarak şu notu düşeyim: Daha önce Boğaziçi direnişi vesilesiyle, dijital sahneye adım atmak için sadece bir akıllı telefona ihtiyaç duyulduğunu belirtmiştim. Minimum ama daha konforlu bir teknolojik donanım için “bir tripod, bir telefon kamerası yeterli” demek daha doğru olacaktır.
