14 Ağustos 1993 Kars

Kars Digor Katliamı’nda yaşamını yitirenler anıldı
Digor Katliamı’nda yaşamını yitirenler için anma töreni düzenlendi. Yeşil Sol Parti Milletvekilli Gülistan Kılıç Koçyiğit, “Birlikte yaşamanın yolu katliamlarla yüzleşmek ve hesaplaşmaktır” dedi.
Kars'ın Digor ilçesinde koruculuk dayatması, gıda ambargosu ve ev baskınlarını protesto etmek amacıyla 14 Ağustos 1993 tarihinde gerçekleştirilen yürüyüşe yönelik saldırıda 6’sı çocuk 17 kişi katledildi. Katledilenler için olayın gerçekleştiği ilçe merkezine 2 kilometre mesafedeki alanda anma töreni düzenlendi. Burada konuşan Yeşil Sol Parti Kars Milletvekili Gülistan Kılıç Koçyiğit, “Siyasi iktidar ve devlet yargısıyla, kolluğuyla katliamın üzerini örttü. Yıllarca yargılanmasına izin verilmedi. Dava beraat ile sonuçlandı” dedi.
Digor Katliamının 30. yılı | Türkiye suçunu kabul etti ama failleri akladı